Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2009

Λιτότητα στα επαγγελματικά ταξίδια

Της Βίκυ Καραντζαβέλου

Η Amadeus παρουσιάζει μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Intelligence του Economist, που δείχνει τις επιπτώσεις που έχει η οικονομική κρίση στην επιλογή ξενοδοχείου από τα στελέχη που ταξιδεύουν. Η έρευνα, με τίτλο "Ο Λιτός Ταξιδιώτης - Οι επιπτώσεις των επιχειρηματικών περικοπών στην επιλογή ξενοδοχείων", δείχνει ότι τα στελέχη θα πραγματοποιούν πλέον λιγότερα, μικρότερης διάρκειας και φθηνότερα επιχειρηματικά ταξίδια το 2009, ενώ θα απαρνηθούν τις πολυτελείς παροχές και θα προτιμήσουν πιο απλές και αποδοτικές υπηρεσίες. Το ένα πέμπτο από τα 354 στελέχη που ερωτήθηκαν σε Ασία, Ευρώπη και Βόρεια Αμερική απάντησαν ότι η σύνδεση στο Internet ήταν αρκετά πιο σημαντική από ένα ήσυχο δωμάτιο.

"Εισερχόμαστε σε μια εποχή ορατής λιτότητας στον τομέα των επιχειρηματικών ταξιδιών", δήλωσε ο κ. Antoine Medawar, διευθυντής του Τμήματος Hospitality Business Group της Amadeus. "Έχοντας στραμμένα πάνω τους τα μάτια των εταιρειών και των μετόχων, τα στελέχη καλούνται να καταστήσουν τα επαγγελματικά τους ταξίδια όσο πιο παραγωγικά και αποδοτικά γίνεται. Ξεχάστε τα πολυτελή γυμναστήρια, τα spa και τα εστιατόρια και επικεντρωθείτε στο αποτελεσματικό check-in και check-out και στην σύνδεση στο internet. Η καλή Wi-Fi σύνδεση εκτιμάται πλέον περισσότερο από κάθε άλλη πολυτελή υπηρεσία. Υπάρχει μια στροφή προς τις έμπιστες εταιρείες και προς την προσδοκία ενός ομοιόμορφου επιπέδου καλών υπηρεσιών άσχετα με το που βρίσκονται τα στελέχη κάθε φορά".

Το 47% των στελεχών που ερωτήθηκαν θα πραγματοποιήσουν λιγότερα ταξίδια στους επόμενους 12 μήνες, ενώ σε ποσοστό 28% περιμένουν υποβάθμιση κατηγορίας για τα τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία. Επιπλέον, το 63% των ερωτηθέντων περιμένουν ότι οι εταιρείες τους θα χρησιμοποιήσουν την οικονομική κρίση με τέτοιο τρόπο, ώστε να πετύχουν τις καλύτερες δυνατές τιμές από τα ξενοδοχεία.

Μια πολύ μεγάλη μερίδα των στελεχών, σε ποσοστό που αγγίζει το 61%, είπαν πως μια έμπιστη εταιρεία με ομοιόμορφο επίπεδο υπηρεσιών σε διάφορες τοποθεσίες θα ήταν αποφασιστικός παράγοντας κατά την επιλογή ξενοδοχείου το 2009.

Όταν ερωτήθηκαν ποια ήταν τα χαρακτηριστικά χωρίς τα οποία δεν θα μπορούσαν να διαμείνουν κάπου, τα στελέχη έδωσαν μεγάλη σημασία στην δυνατότητα να αποδίδουν ενώ βρίσκονται σε κάποιο ταξίδι. Συνεπώς η συνδεσιμότητα στο internet αποτελεί ένα απολύτως απαραίτητο στοιχείο στην πλειοψηφία των στελεχών, σε ποσοστό 76%, σε αντίθεση με ένα ήσυχο δωμάτιο, το οποίο προτίμησε το 56%, την καλή συγκοινωνία (54%) ή την κεντρική τοποθεσία του ξενοδοχείου (52%).

Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες επαγγελματικών ταξιδιών μετρούν την αξία με την τιμή, τις ενοποιημένες υπηρεσίες και την αποτελεσματικότητα. ΟΙ ερωτώμενοι θεωρούν το αποτελεσματικό check-in και check-out (ποσοστό 68%), την ευελιξία στην αλλαγή των προτιμήσεων (ποσοστό 64%) και την ταχύτατη επίλυση προβλημάτων (ποσοστό 59%) τους καλύτερους δείκτες καλής εξυπηρέτησης στα ξενοδοχεία, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο (ποσοστό 29%) λαμβάνει υπόψη τα ξενοδοχεία που θυμούνται τις προτιμήσεις τους.

"Έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο ότι οι προσδοκίες των στελεχών έχουν αυξηθεί", δήλωσε ο κ. Bill Ridgers, επικεφαλής αναλυτής για τον τομέα των ταξιδιών και τουρισμού στο Τμήμα Intelligence του Economist. "Υπό την πίεση της οικονομικής κρίσης τα στελέχη νοιάζονται λιγότερο για την πολυτέλεια και επικεντρώνονται πλέον στο εάν τα ξενοδοχεία παρέχουν τα απλά, βασικά πράγματα. Σε μία εποχή όπου η χρονική πίεση και η γραφειοκρατία αυξάνονται και η ασφάλεια δείχνει να κλονίζεται, και ενώ τα επαγγελματικά ταξίδια μερικές φορές φαντάζουν σαν αγγαρεία, το πιο ενθαρρυντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι τα στελέχη απολαμβάνουν ακόμη και βλέπουν τα οφέλη των επαγγελματικών ταξιδιών".

Πηγή: http://www.traveldailynews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου