Τρίτη, 8 Δεκεμβρίου 2009

Από το Dubai στη Μεσσηνία

Το Dubai ως τουριστικός προορισμός για πελάτες υψηλού εισοδήματος άρχισε να γίνεται έντονα γνωστός σε όλους μας τα τελευταία χρόνια. Ακούσαμε και είδαμε χιονοδρομικές πίστες μέσα στην έρημο το περίφημο “ski slope ” , για μεγάλης κλίμακας σύνθετες τουριστικές μονάδες όπως το Atlantis Hotel που στεγάζει πανάκριβες βίλλες, ακόμη και νέα νησιά κατασκεύασαν όπως το Jumeirah Park σε σχήμα φοίνικα.

Και ξαφνικά μόλις πριν από λίγο διάστημα έσκασε η βόμβα. Η Dubai World (μεγαλύτερη εταιρία holding του εμιράτου της οικογένειας του Αλ-Μαχτούμ) χρωστά 59 δις. δολάρια, προκαλώντας αναταράξεις σε όλη τη χρηματαγορά και την ήδη ταλαιπωρημένη αγορά ακινήτων.

Οι απόψεις για τα προβλήματα ρευστότητας της Dubai World διίστανται. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οφείλεται στη παύση χρηματοδότησης από το Abu Dhabi (του μεγαλύτερου από τα 7 εμιράτου που ανήκει και το Dubai) ενώ από κάποιους άλλους χαρακτηρίστηκε ως μια “φούσκα ακινήτων” που επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση. Η αλήθεια για το Dubai μάλλον εμπεριέχει και τις δυο απόψεις. Το Dubai ως ένα από τα ισχυρά εμιράτα χωρίς πετρέλαιο-κεφάλαια και υψηλή ρευστότητα ακολούθησε σωστά μια στρατηγική διαποίκιλσης επενδύοντας σε μεγάλες αγορές όπως αυτή του τουρισμού και του real-estate. Έδωσαν μεγάλη βάση στο marketing και τις κατασκευές για να δημιουργήσουν τον απόλυτο high-class προορισμό. Όλα αυτά όμως σε μια έρημο. Όσοι επισκέφθηκαν το Dubai αντιμετώπισαν ένα δύσκολο κλίμα που είναι υποφερτό μονάχα εντός των μονάδων.

Για κακή τους τύχη όμως αυτό που δε κατάλαβαν είναι πως η top-elite των πελατών που απευθύνονται αναζητούν την αριστεία, το maximum της παροχής υπηρεσιών, τη διαφορετικότητα, να γνωρίσουν το νέο, έξω από τα συνηθισμένα, να μυηθούν στη κουλτούρα της κάθε περιοχής και όχι να μείνουν κλεισμένοι εντός μιας υπερπολυτελούς μονάδας στο κέντρο της ερήμου που παρέχει τα πάντα.

Οι επιτυχημένοι προορισμοί πρέπει να συνδυάζουν το καλό κλίμα, την προσβασιμότητα, τα ήθη, τα έθιμα και την ιστορία των γύρω περιοχών. Όλα αυτά τα έχει η Μεσσηνία σε αντίθεση με το Dubai και θα καταφέρει να προσελκύσει μεγάλο αριθμό τουριστών υψηλού εισοδήματος. Είναι ευκαιρία τώρα η Μεσσηνία να αναδειχθεί ως ο νέος πιο ποιοτικός προορισμός στη Μεσόγειο. Η Costa Navarino είναι το επίκεντρο της όλης προσπάθειας σε μια τοποθεσία όπως η Πύλος που η φύση προίκισε με κάθε ομορφιά. Η κρίση στο Dubai δε πρόκειται να επηρεάσει στο ελάχιστο τη Μεσσηνία ως νέο προορισμό τουριστών υψηλού εισοδήματος γιατί αναφερόμαστε σε δυο εκ διαμέτρου αντίθετα προϊόντα. Το μεν Dubai άγγιξε την υπερβολή ενώ στη Μεσσηνία μας χαρακτηρίζει η φιλοσοφία του “μηδέν άγαν” με σεβασμό σε αξίες και παραδόσεις, αλλά και ένα ιδανικό κλίμα και περιβάλλον που θα διατηρήσουμε και θα ενισχύσουμε με τη λειτουργία του “Navarino Environmental Observatory”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου